Forretningsbetingelser

Indhold

Forretningsbetingelser 1
Generelt 2
1. Salgs- og leveringsbetingelser 2
1.1 Generelt 2
1.2 Afgivelse af ordre 3
1.3 Annullering af ordre 3
1.4 Personpolitik 3
1.5 Priser 3
1.6 Betaling 3
1.7 Forsendelse og levering 3
1.8 Opsætning 4
1.9 Fortrydelsesret 4
Afsendelse af varer 4
Varens stand, når du sender den retur 4
Tilbagebetaling af købsbeløbet 5
1.10 Særlige vilkår ved abonnering på simkort 5
1.11 Reklamationsret 5
Hvornår skal jeg reklamere? 5
Reklamationsforløb 6
2. Abonnements- og leveringsbetingelser 6
2.1 Generelt 6
2.2 Afgivelse af ordre 6
2.3 Annullering af ordre 6
2.4 Betalingsforhold, abonnement og priser 6
2.5 Overdragelse af abonnement 7
2.6 Aftalens løbetid 8
2.7 Opsigelse 8
2.8 Ejendomsret og misligholdelse 8
Misligholdelse 8
2.9 Forsendelse og levering 8
2.10 Opsætning 9
2.11 Fortrydelsesret 9
Afsendelse af varer 9
Varens stand, når du sender den retur 9
Tilbagebetaling af abonnementet 9
2.12 Særlige vilkår ved abonnering på simkort 9
2.13 Særlige vilkår ved abonnering på tyverialarm og tilbehør 10
Vedligeholdelse, support og service 10
Kommunikation med Sikkertnabolag app’en 10
Ansvar og forbehold 10
Alarmskilte 10
2.14 Reklamationsret 10
Hvornår skal jeg reklamere? 11
Reklamationsforløb 11
3. Nyhedsbrevs- og annonceringspolitik 11
3.1 Betingelser og vilkår – nyhedsbrev 11
3.2 – 3.parts annoncering 12
4. Privatlivspolitik 12
4.1 Oplysninger, vi kan indsamle fra dig 12
4.2 Tredjeparter 13
4.3 IP-adresser 13
4.4 Cookies på hjemmesiden 13
4.5 Her opbevarer vi dine oplysninger 13
4.6 Datasikkerhed 13
4.7 Tredjeparters hjemmesider 14
4.8 Ændringer i denne politik 14

Generelt

OBS! Endelig aftale mellem dig som kunde (kaldes kunde eller du) og Sikkertnabolag ApS (kaldes SN) anses for indgået, når din ordre er modtaget hos og bekræftet af SN. Alle priser, tilbud og tekster på Sikkertnabolag.dk (kaldet hjemmeside) er uden obligo.

Ved accept af forretningsbetingelserne accepteres også de deri gældende abonnementsbetingelser, der findes nedenfor.

DER TAGES FORBEHOLD FOR: PRISSTIGNINGER, VALUTAÆNDRINGER, FORCE MAJEURE, AFGIFTÆNDRINGER, UDSOLGTE VARER og TRYKFEJL.

Virksomhed
Sikkertnabolag ApS
Fabriksparken 16
DK – 2600 Glostrup
CVR: 37290181
TLF: +45 31 551 112
E-MAIL: kundeservice@sikkertnabolag.dk
WEB: http://www.sikkertnabolag.dk

Kunden accepterer at al kontakt mellem kunden og SN foregår via mail eller telefon.

1. Salgs- og leveringsbetingelser

1.1 Generelt

Betingelserne i punkt 1 er gældende for forbrugere ved nethandel på hjemmesiden. Disse betingelser gælder ikke for abonnementprodukter (se punkt 2. Abonnement- og leveringsbetingelser). 

1.2 Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. SN har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Alle kontrakter indgås på dansk.

1.3 Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en bindende ordrebekræftelse/faktura fra SN, og er din ordre endnu ikke effektueret af SN, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundeservice.

Er varerne pakket/afsendt af SN, har du stadig mulighed for at fortryde købet. Se under fortrydelsesret.

1.4 Personpolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Som registreret på hjemmesiden har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@sikkertnabolag.dk. Personoplysningerne registreres hos SN og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand, dog videregives dit navn, adresse, email-adresse og mobilnummer til PostNord i forbindelse med afsendelse af postpakker (så du kan modtage pakken og trackingoplysninger.)

1.5 Priser

Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv 25% moms.

Angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. SN forbeholder sig ret til, uden foregående varsel, at ændre priserne på hjemmesiden.

1.6 Betaling

betalingskort

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Visakort eller Mastercard. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunden og hjemmesiden. Personoplysninger (navn, adresse osv.) krypteres dog ikke. Der tages ikke kortgebyr ved betaling.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. I visse tilfælde kan SN vælge at opkræve beløbet pr. faktura.

Ved manglende rettidig betaling, sendes først en elektronisk betalingspåmindelse pr. mail. Såfremt at betalingen endnu ikke er modtaget efter 10 dage, sendes en elektronisk rykker pr. mail hvor der påløber rykkergebyr (p.t. DKK 100,00 pr. Rykker i henhold til gældende lovgivning), samt renter i henhold til gældende regler (p.t. 2,0% pr. Påbegyndt måned). Er betalingen fortsat ikke modtaget 10 dage efter afsendelse af rykker, sendes kunden videre til inkasso. I tilfælde af retslig inkasso betales alle udgifter i denne forbindelse af kunden. Alle inkasso-sager bliver overgivet til Riebers Inkasso Service (RKI) eller DKS A/S og kan kun, for at opnå frigørende virkning, afregnes overfor den inkassovirksomhed, der inddriver fordringen. Vi gør opmærksom på, at både SN og RKI/DKS pålægger inkassogebyrer. Samt at en efterfølgende registrering i deres systemer vil finde sted.

1.7 Forsendelse og levering

SN bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt, inden for 2-5 hverdage, efter at vi har modtaget din bestilling, med mindre andet er aftalt i købsprocessen.

Fragtomkostningerne er altid DKK 35,- uanset ordrestørrelse, med mindre at andet er aftalt i købsprocessen. Du kan til enhver tid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer på hjemmesiden.

SN leverer pakker til privatadresse (til nærmeste pakkeudlevering) eller til erhvervsadresse (uddeling på adressen) i hele Danmark, dog ikke Grøndland og Færøerne.

Det er ikke muligt at afhente pakken på SN’s adresse.  

Med mindre andet aftales, vil du være berettiget til at hæve købet, hvis du ikke har modtaget de bestilte varer senest 14 dage efter, at du har afgivet din ordre.

SN bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Der kræves underskrift ved modtagelse. Såfremt varerne har lidt skade under transporten, skal kunden straks gøre SN opmærksom herpå, senest inden 1 dag på telefon og 2 dage på mail, hvorefter varen betragtes som korrekt leveret.

Det er ligeledes kundens pligt at rette henvendelse til SN, såfremt at det bestilte, faktura, følgeseddel og det leverede ikke stemmer overens. Ved tvister angående forkert antal kolli leveret af transportøren, betragtes det korrekte antal som det der er kvitteret for ved modtagelsen.

1.8 Opsætning

Det er kundens ansvar, at udstyret opsættes og installeres korrekt efter forholdene i den relevante bolig og efter sund fornuft. På hjemmesiden findes der vejledende manualer og videoer til installationen af nogen af produkterne. Disse kan være misvisende i visse tilfælde, og kunden er derfor ansvarlig for at vurdere om de kan bruges i pågældende situation.

Kunden bærer selv ansvaret, såfremt en ændring af forholdene i den relevante bolig påvirker installationens/udstyrets funktionalitet.

1.9 Fortrydelsesret

Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan enten benytte vores fortrydelsesblanket som du finder på hjemmesiden under Kundeservice eller sende os en mail på kundeservice@sikkertnabolag.dk. I din mail skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og oplyse dit navn, ordrenummer og konto- og registreringsnummer (til tilbagebetaling af beløb). Varerne må først returneres når fortrydelsesbegæringen er afsendt til SN.

Kunden skal sørge for at vedlægge SN’s ordrebekræftelse i pakken og skal selv afholde de udgifter der måtte forekomme i forbindelse med returneringen af produktet. SN har ret til at kasserer/afvise pakker som returneres uden ordrebekræftelse eller uden forudgående fortrydelsesbegæring, dog tidligst 30 dage efter modtagelsen.

Afsendelse af varer

Du skal sende varerne til SN’s adresse:

Sikkertnabolag

Fabriksparken 16

Vareindlevering -1

2600 Glostrup

Vedr. Fortrydelse

Varerne skal sendes uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har sendt fortrydelsesbegæringen. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du bærer risikoen for varen indtil at pakken er leveret hos SN.

Varens stand, når du sender den retur

Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må med andre ord gerne åbne den og se produktet, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, hvis udstyr eller emballage mangler eller er beskadiget eller hvis en plombering er blevet brudt, betragtes varen som brugt, hvilket betyder at kunden ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Det afhænger af varens handelsmæssige værdi som vurderes og dokumenteres af SN.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi det beløb, som vi har modtaget fra dig,(dog ikke leveringsomkostning). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din fortrydelsesbegæring og varerne er modtaget retur. SN gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

1.10 Særlige vilkår ved abonnering på simkort

Følgende vilkår er gældende ved abonnering af simkort eller ved abonnering af anden løsning der inkluderer et simkort. Alle andre salgs- og leveringsbetingelser samt abonnementsbetingelser er fortsat gældende.

Simkort fra SN er et såkaldt alarmkort og er derved begrænsede til alene at måtte håndtere trafik via et alarmsystem fra SN. Brug af simkortet i mobiltelefoner, andre alarmsystemer og enhver anden form for enhed som kan kommunikerer via et simkort, er ikke tilladt og vil anses som værende brud på ihændeværende betingelser, hvilket vil resulterer i umiddelbar lukning af simkortet uden forudgående varsel. SN har ret til at kræve erstatning ved misbrug eller indholdtakserede tjenester, og kunden hæfter for det økonomiske tab.

SN tager forbehold for 3.parts fejl såsom nedbrud, netværksfejl mm, og fraskriver sig enhver ansvar for følger som dette måtte medføre.

Kunden har pligt til, straks, at kontakte SN pr. telefon i åbningstiden eller TDC kundeservice (TLF: 70 70 90 90) udenfor åbningstid, hvis simkortet er forsvundet eller stjålet. (husk at være i besidelse af simkortets telefonnummer) Kunden hæfter selv for evt. misbrug af simkortet optil spærringen.

Et simkort kan opsiges med de samme vilkår som i abonnementsbetingelserne. Hvis simkortet følger med i anden abonnementsløsning fra hjemmesiden, gælder denne løsnings vilkår for opsigelse.  

1.11 Reklamationsret

Har du som forbrugere købt varer, har du i overensstemmelse med købelovens regler 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsret i forbindelse med produktfejl er sikret af købeloven. Den giver dig en frist til at gøre gældende overfor Alarmforum, at der var fejl eller mangler ved en vare, da du købte den, og den giver dig ret til at få fejlen/manglen udbedret. Der er en 2-årig reklamationsfrist, der er delt op i to perioder:

En fejl/mangel, som viser sig inden for de første 6 måneder formodes at have været til stede allerede på købstidspunktet. Det vil sige, at i de første 6 måneder efter købet skal SN bevise, at varen var fejlfri, da du købte.

Efter 6 måneder skal du bevise, at varen var behæftet med den pågældende fejl eller mangel, da du købte varen. Det kan være vanskeligt. Det afhænger af sagens konkrete omstændigheder, om vi kan hjælpe dig. Dine muligheder for at få hjælp er generelt størst, hvis du reklamerer indenfor de første 6 måneder.

Reklamationsretten er ikke en garanti for, at varen ikke går i stykker indenfor to år, og heller ikke en garanti for, at du kan få enhver fejl udbedret indenfor to år. Det er din pligt at undersøge varen indenfor to år, hvis du ikke vil miste retten til at reklamere.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Hvornår skal jeg reklamere?

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, har du som forbruger pligt til, inden for rimelig tid, at kontakte SN og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsforløb

  1. Du skal benytte reklamationsblanketten som du finder på hjemmesiden under Kundeservice og sende den til os på kundeservice@sikkertnabolag.dk.
  2. SN bekræfter på din mail hvis sagen er en gyldig reklamation.
  3. Kunden skal sende varen til SN’s adresse:

Sikkertnabolag
Fabriksparken 16

Vareindlevering -1

2600 Glostrup

Vedr. Reklamation

  1. Husk at vedlægge reklamationsblanket.
  2. Når SN har modtaget din reklamation, testes varen for fejl.
  3. Hvis reklamationen vurderes berettiget, vurderer SN om varen skal repareres, ombyttes eller pengene sendes retur.

Kunden er ansvarlig for at varen sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Er reklamationen berettiget, refunderer SN dine (rimelige) fragtomkostninger såfremt at du er i besiddelse af en kvittering for afsendelse. I visse tilfælde sendes en fragtseddel som skal printes ud og klistres uden på kassen.

SN indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand.

2. Abonnements- og leveringsbetingelser

2.1 Generelt

Betingelserne i punkt 2 er gældende for forbrugere som tegner abonnement på hjemmesiden. Disse betingelser gælder ikke for køb af produkter (se punkt 1. Salgs- og leveringsbetingelser).

2.2 Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. SN har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Alle kontrakter indgås på dansk.

2.3 Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en bindende ordrebekræftelse/faktura fra SN, og er din ordre endnu ikke effektueret af SN, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundeservice.

Er varerne pakket/afsendt af SN, har du stadig mulighed for at fortryde aftalen. Se under fortrydelsesret.

2.4 Betalingsforhold, abonnement og priser

Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser på abonnementprodukter på hjemmesiden i danske kroner, inklusiv 25% moms og vist som den månedlige udgift. Betalingen af det månedlige beløb kan kun forudbetales betales i 3 rater:

  • 3 måneder
  • 6 måneder
  • 12 måneder

Den gældende betalingsperiode vælges af kunden ved aftalens begyndelse, men kan til enhver tid ændres under kundens personlige konto.

Angivne priser på hjemmesiden gælder kun for aftaler til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. SN forbeholder sig ret til, uden foregående varsel, at ændre priserne på hjemmesiden.

Der kan udelukkende betales med betalingskort (VisaDankort, Visakort, MasterCard) hos SN via hjemmesiden.  

Kunden modtager en kvittering på den registrerede E-Mail adresse.
Al kommunikation med kunden, samt kvitteringer for betalinger/fornyelse af abonnement foregår via den E-Mail adresse som kunden har oplyst.

Beløbet hæves på kundens kort så snart der trykkes godkend. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, kunden har godkendt ved købet.

Kundens medlemskab fortsætter indtil det opsiges, og fornyes automatisk ved den aktuelle periodes udløb. Kunden giver SN tilladelse til at trække betaling for medlemskabets næste periode, via det oplyste betalingskort og i tilsvarende bindingsperiode.
Kunden er selv ansvarlig for at kortinformationerne altid er korrekte, samt at der er dækning for betalingen.

Hvis betalingen for næste periode ikke kan trækkes på kundens kort, vil kunden modtage en mail med information herom.

Ved betaling med kreditkort, afholder firmaet transaktionsgebyrerne.

Ved ordreafgivelse, indtaster kunden sine betalingskortoplysninger, som fremover vil blive brugtBetaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Visakort eller Mastercard. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunden og hjemmesiden. Personoplysninger (navn, adresse osv.) krypteres dog ikke. Der tages ikke kortgebyr ved betaling.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. I visse tilfælde kan SN vælge at opkræve beløbet pr. faktura.

Ved manglende rettidig betaling, sendes først en elektronisk betalingspåmindelse pr. mail. Såfremt at betalingen endnu ikke er modtaget efter 10 dage, sendes en elektronisk rykker pr. mail hvor der påløber rykkergebyr (p.t. DKK 100,00 pr. Rykker i henhold til gældende lovgivning), samt renter i henhold til gældende regler (p.t. 2,0% pr. Påbegyndt måned). Er betalingen fortsat ikke modtaget 10 dage efter afsendelse af rykker, sendes kunden videre til inkasso. I tilfælde af retslig inkasso betales alle udgifter i denne forbindelse af kunden. Alle inkasso-sager bliver overgivet til Riebers Inkasso Service (RKI) eller DKS A/S og kan kun, for at opnå frigørende virkning, afregnes overfor den inkassovirksomhed, der inddriver fordringen. Vi gør opmærksom på, at både SN og RKI/DKS pålægger inkassogebyrer. Samt at en efterfølgende registrering i deres systemer vil finde sted.

SN er berettiget til at lukke for eventuelle simkort, medlemskaber på Sikkertnabolag app’en og andre ydelser, såfremt at sagen sendes til inkasso.

2.5 Overdragelse af abonnement

Hvis et abonnement ønskes overdraget til en ny ejer, skal kunden benytte Overdragelsesblanketten som findes på hjemmesiden under Kundeservice og skal sendes til kundeservice@sikkertnabolag.dk. Senest 10 dage efter modtagelse af overdragelsesblanketten, sender SN en kontrakt til den nye ejer. Denne kontrakt skal underskrives af den nye ejer og sendes retur indenfor 10 dage. Til slut bekræfter SN overfor begge parter at aftalen er overdraget.

Den nye ejer følger alle de gældende betingelser samt opsigelsesperioder som er knyttet til den tidligere aftale. 

Overdragelsen kan ske med en måneds varsel som gælder fra den dag hvor SN modtager overdragelsesblanketten og såfremt at overnstående betingelser er opretholdt. Ved en anmodning om overdragelse bliver tidligere ejer pålagt et overdragelsesgebyr på DKK 100,-.

2.6 Aftalens løbetid

Generelt er alle aftalen bindende i et år fra abonnementperiodens begyndelse. Efterfølgende bindes kunden i den valgte betalingsperiode og abonnementet bliver automatisk fornyet efter hver periode, med mindre at det er korrekt opsagt.

2.7 Opsigelse

Abonnementet er uopsigeligt i 12 måneder regnet fra abonnementsperiodens begyndelse og skal opsiges med 1 måneds varsel. Efterfølgende kan kunden opsige sit abonnement med en måneds varsel, til udgangen af hver betalingsperiode.

Opsigelse skal ske med den til enhver tid gældende opsigelsesblanket, som findes på hjemmesiden under Kundeservice. Først når SN modtager en gyldig opsigelsesblanket, og såfremt at gældende betingelser er opretholdt, anses opsigelsesperioden at være begyndt. Kunden modtager en bekræftelse pr. mail, når sagen er behandlet af SN. Bemærk at behandlingstiden kan variere men bestræbes at gøres indenfor 10 hverdage. Hvis ikke at kunden overholder ovenstående metode for opsigelse, anses anmodningen ikke for at være gældende. SN yder ikke refusion for ikke brugte perioder. SN kan til enhver tid, og med en måneds varsel opsige aftalen.

2.8 Ejendomsret og misligholdelse

De produkter som leveres i forbindelse med et abonnement, tilhører SN. Kunden står inde for, at produkterne og udstyr er fuldt forsikret mod tyveri og brand, og er klar over at kunden faktureres i et sådant tilfælde. Kunden er ansvarlig for at produktet ikke har skader eller er i dårligere stand end der kan forventes med normalt brug.

Misligholdelse

Kunden er bevidst om at nedenstående punkter vil gøre SN berettiget til at fakturere produkternes fulde pris, efter SN’s gældende prisliste over abonnementsprodukter samt et administrationsgebyr.

  • Produkter der ikke kan sendes retur til SN ved opsigelse.
  • Produkter der er mistet grundet tyveri, brand mm.
  • Produkter der har skader der ikke kan betegnes som en almindelig reklamation men defekter/skader der skyldes kundens fejlagtige håndtering af produktet.

Misligholdelse indebærer bl.a. også manglende forsikring af udstyret, manglende opretholdelse af kundens kontraktmæssige pligter, og kan føre til ophævelse af aftalen, nedlægning af ydelser, opkrævning af resterende opkrævninger frem til aftalens udløb, kræve erstatning for tab og administration.

2.9 Forsendelse og levering

SN bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt, inden for 1-5 hverdage, efter at vi har modtaget din bestilling, med mindre andet er aftalt i processen.

Fragtomkostningerne er altid DKK 35,- uanset ordrestørrelse, med mindre at andet er aftalt i købsprocessen. Du kan til enhver tid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer på hjemmesiden.

SN leverer pakker til privatadresse (til nærmeste pakkeudlevering) eller til erhvervsadresse (uddeling på adressen) i hele Danmark, dog ikke Grøndland og Færøerne.

Det er ikke muligt at afhente pakken på SN’s adresse.

Med mindre andet aftales, vil du være berettiget til at ophæve aftalen, hvis du ikke har modtaget de bestilte varer senest 14 dage efter, at du har afgivet din ordre. 

SN bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Der kræves underskrift ved modtagelse. Såfremt varerne har lidt skade under transporten, skal kunden straks gøre SN opmærksom herpå, senest inden 1 dag på telefon og 2 dage på mail, hvorefter varen betragtes som korrekt leveret.

Det er ligeledes kundens pligt at rette henvendelse til SN, såfremt at det bestilte, faktura, følgeseddel og det leverede ikke stemmer overens. Ved tvister angående forkert antal kolli leveret af transportøren, betragtes det korrekte antal som det der er kvitteret for ved modtagelsen.

2.10 Opsætning

Det er kundens ansvar, at udstyret opsættes og installeres korrekt efter forholdene i den relevante bolig og efter sund fornuft. På hjemmesiden findes der vejledende manualer og videoer til installationen af nogen af produkterne. Disse kan være misvisende i visse tilfælde, og kunden er derfor ansvarlig for at vurdere om de kan bruges i pågældende situation.

Kunden bærer selv ansvaret, såfremt en ændring af forholdene i den relevante bolig påvirker installationens/udstyrets funktionalitet.

2.11 Fortrydelsesret

Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan enten benytte vores fortrydelsesblanket som du finder på hjemmesiden under Kundeservice eller sende os en mail på kundeservice@sikkertnabolag.dk. I din mail skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og oplyse dit navn, ordrenummer og konto- og registreringsnummer (til tilbagebetaling af beløb). Varerne må først returneres når fortrydelsesbegæringen er afsendt til SN.

Kunden skal sørge for at vedlægge SN’s ordrebekræftelse i pakken og skal selv afholde de udgifter der måtte forekomme i forbindelse med returneringen af produktet. SN har ret til at kasserer/afvise pakker, for kundens regning, som returneres uden ordrebekræftelse eller uden forudgående fortrydelsesbegæring, dog tidligst 30 dage efter modtagelsen.

Afsendelse af varer

Du skal sende varerne til SN’s adresse:

Sikkertnabolag

Fabriksparken 16

Vareindlevering -1

2600 Glostrup

Vedr. Fortrydelse

Varerne skal sendes uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har sendt fortrydelsesbegæringen. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du bærer risikoen for varen indtil at pakken er leveret hos SN.

Varens stand, når du sender den retur

Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må med andre ord gerne åbne den og se produktet, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, hvis udstyr eller emballage mangler eller er beskadiget eller hvis en plombering er blevet brudt, betragtes varen som brugt, hvilket betyder at kunden ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur eller bliver faktureret et større beløb. Det afhænger af varens handelsmæssige værdi som vurderes og dokumenteres af SN.

Tilbagebetaling af abonnementet

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi det beløb, som vi har modtaget fra dig,(dog ikke leveringsomkostning). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din fortrydelsesbegæring og varerne er modtaget retur. SN gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

2.12 Særlige vilkår ved abonnering på simkort

Følgende vilkår er gældende ved abonnering af simkort eller ved abonnering af anden løsning der inkluderer et simkort. Alle andre salgs- og leveringsbetingelser samt abonnementsbetingelser er fortsat gældende.

Simkort fra SN er et såkaldt alarmkort og er derved begrænsede til alene at måtte håndtere trafik via et alarmsystem fra SN. Brug af simkortet i mobiltelefoner, andre alarmsystemer og enhver anden form for enhed som kan kommunikerer via et simkort, er ikke tilladt og vil anses som værende brud på ihændeværende betingelser, hvilket vil resulterer i umiddelbar lukning af simkortet uden forudgående varsel. SN har ret til at kræve erstatning ved misbrug eller indholdtakserede tjenester, og kunden hæfter for det økonomiske tab.

SN tager forbehold for 3.parts fejl såsom nedbrud, netværksfejl mm, og fraskriver sig enhver ansvar for følger som dette måtte medføre.

Kunden har pligt til, straks, at kontakte SN pr. telefon i åbningstiden eller TDC kundeservice (TLF: 70 70 90 90) udenfor åbningstid, hvis simkortet er forsvundet eller stjålet. (husk at være i besidelse af simkortets telefonnummer) Kunden hæfter selv for evt. misbrug af simkortet optil spærringen.

Et simkort kan opsiges med de samme vilkår som i abonnementsbetingelserne. Hvis simkortet følger med i anden abonnementsløsning fra hjemmesiden, gælder denne løsnings vilkår for opsigelse.  

2.13 Særlige vilkår ved abonnering på tyverialarm og tilbehør

Vedligeholdelse, support og service

Kunden er selv ansvarlig for at sætte sig ind i installationen og brug af produktet via den medfølgende manual, eller via materialet som findes på hjemmesiden. SN udfører ikke montørarbejde og er ikke pålagt at hjælpe kunden kontinuerligt igennem installationen og SN kan til enhver tid henvise til manualen. Kunden skal selv sørge for opsætning, flytning og nedtagelse af udstyret ved hjælp af manualen, ligesom kunden selv skal sørge for at der altid er et funktionelt batteri i udstyr som kræver dette. Kunden er desuden forpligtet til at teste alarmsystemet med jævne mellemrum.

Kommunikation med Sikkertnabolag app’en

Kunden skal selv skabe forbindelse imellem tyverialarmen og Sikkertnabolag app’en.

Ansvar og forbehold

SN er ikke ansvarlig for forkert håndtering af produktet, med mindre at fejlen skyldes en misvisende vejledning i den medfølgende manual som ikke anses for at være en åbenlys fejl. SN står ikke til ansvar for nogen form for skader eller økonomiske tab som produktet måtte medføre. Kunden er selv ansvarlig for at have forsikringer der dækker ovenstående.

SN tager forbehold for manglende funktionalitet ved strømsvigt, dårlig GSM dækning, dårlig radiokommunikation imellem alarmpanelet og trådløse enheder, manglende funktionalitet der skyldes 3.parts udstyr og miljø, misbrug af koder, huller/sprækker eller skader efter nedtagelse af udstyr.

Alarmskilte

Sikkertnabolag alarmskilte er SN’s ejendom. Kunden må ikke overdrage skilte til andre, og er forpligtet til at nedtage dem ved opsigelse af abonnement. Kunden er indforstået med at montering og nedtagning af skiltene kan forsage huller, misfarvninger, limrester, afskallet maling mm.

2.14 Reklamationsret

Har du som forbrugere købt varer, har du i overensstemmelse med købelovens regler 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsret i forbindelse med produktfejl er sikret af købeloven. Den giver dig en frist til at gøre gældende overfor Alarmforum, at der var fejl eller mangler ved en vare, da du købte den, og den giver dig ret til at få fejlen/manglen udbedret. Der er en 2-årig reklamationsfrist, der er delt op i to perioder:

En fejl/mangel, som viser sig inden for de første 6 måneder formodes at have været til stede allerede på købstidspunktet. Det vil sige, at i de første 6 måneder efter købet skal SN bevise, at varen var fejlfri, da du købte.

Efter 6 måneder skal du bevise, at varen var behæftet med den pågældende fejl eller mangel, da du købte varen. Det kan være vanskeligt. Det afhænger af sagens konkrete omstændigheder, om vi kan hjælpe dig. Dine muligheder for at få hjælp er generelt størst, hvis du reklamerer indenfor de første 6 måneder.

Reklamationsretten er ikke en garanti for, at varen ikke går i stykker indenfor to år, og heller ikke en garanti for, at du kan få enhver fejl udbedret indenfor to år. Det er din pligt at undersøge varen indenfor to år, hvis du ikke vil miste retten til at reklamere.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare. 

Hvornår skal jeg reklamere?

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, har du som forbruger pligt til, inden for rimelig tid, at kontakte SN og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsforløb

  1. Du skal benytte reklamationsblanketten som du finder på hjemmesiden under Kundeservice og sende den til os på kundeservice@sikkertnabolag.dk.
  2. SN bekræfter på din mail hvis sagen er en gyldig reklamation.
  3. Kunden skal sende varen til SN’s adresse:

Sikkertnabolag
Fabriksparken 16

Vareindlevering -1

2600 Glostrup

Vedr. Reklamation

  1. Husk at vedlægge reklamationsblanket.
  2. Når SN har modtaget din reklamation, testes varen for fejl.
  3. Hvis reklamationen vurderes berettiget, vurderer SN om varen skal repareres, ombyttes eller pengene sendes retur.

Kunden er ansvarlig for at varen sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Er reklamationen berettiget, refunderer SN dine (rimelige) fragtomkostninger såfremt at du er i besiddelse af en kvittering for afsendelse. I visse tilfælde sendes en fragtseddel som skal printes ud og klistres uden på kassen.

SN indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand.

2.15 Ændringer i abonnementsbetingelserne:
SN kan, til enhver tid, ændre i abonnementsbetingelserne, ved advisering via E-Mail 30 dage i forvejen. Abonnementspriserne kan ikke reguleres i de første 12 måneder efter abonnementets begyndelse. Herefter kan der ske prisregulering med 1 måneds varsel pr. mail, og med virkning efter udløb af aktuel betalingsperiode. Prisstigning kan ske på baggrund af øgede udgifter til forbedret service, produktudvikling eller øget administrationsomkostninger. Varsling af prisændringer sker via oplyste mail, og kræver ikke en aktiv godkendelse. Såfremt der alene er tale om uvæsentlige ændringer informeres kunden herom alene under Salgs- og leveringsbetingelser på hjemmesiden. Fortsat brug af tjenesten efter vilkårsændringer tjener som kundens accept af de ændrede vilkår.

3. Nyhedsbrevs- og annonceringspolitik

3.1 Betingelser og vilkår – nyhedsbrev

Ved køb i Sikkertnabolag webshop eller på Sikkertnabolag App´en giver du samtykke til, at Sikkertnabolag ApS må sende dig markedsføringsmateriale fra Sikkertnabolag ApS enten via e-mail, brev eller telefonisk med informationer om nyheder, produkter, opdateringer og gode tilbud.

Hvis du ikke ønsker at modtage nyhedsbrev pr. e-mail, skal du blot afkrydse i feltet “Jeg ønsker ikke at modtage Sikkertnabolag nyhedsbrev” i trinnet med betalingsinformation på webshoppen.

Ved tilmelding til nyhedsbrev på Sikkertnabolag.dk modtager du fremover Sikkertnabolag nyhedsbrev pr. e-mail.

Materialet kan indeholde nyheder og informationer, vigtig viden, gode tilbud fra Sikkertnabolag og samarbejdspartnere, herunder f.eks. rabatter og fordele.

Hvis du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbrev fra Sikkertnabolag, kan du til enhver tid klikke på “Afmeld nyhedsbrev” i bunden af nyhedsbrevet.

Du er også velkommen til at sende en e-mail til kundeservice@sikkertnabolag.dk hvor du tydeligt gør opmærksom på at du ikke ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet. (Behandlingstiden kan da

være op til 10 dage)

3.2 – 3.parts annoncering

På hjemmesiden og for gratismedlemmer i app’en kan der forekomme 3.parts annoncer som bl.a. bannere, pop up vinduer, tekster, billeder og videoer. Disse annoncer kan indeholde synlige og skjulte links som aktivt sender kunden/brugeren til annoncørens hjemmeside, uden forudgående advarsel.

Brugere der har et aktivt premium abonnement, vil ikke modtage annoncer i app’en.

4. Privatlivspolitik

Sikkertnabolag ApS (kaldes “SN”, “vi” eller “os”) er forpligtet til at beskytte og respektere dit privatliv.

Denne politik (sammen med andre dokumenter, der henvises til i denne politik) beskriver, hvilke personoplysninger vi indsamler fra dig, og hvordan vi behandler dine personoplysninger.

Sikkertnabolag er den registreringsansvarlige i forbindelse med den gældende persondatalovgivning og behandler personoplysninger manuelt og ved hjælp af elektronisk midler.

4.1 Oplysninger, vi kan indsamle fra dig

  1. Dine personlige oplysninger, f.eks. navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse.
  2. Hvis loven kræver det, kan vi efter din godkendelse registrere og gemme enhver telefonsamtale, du har med os, til registrerings- og kvalitetskontrolformål. Vi kan bruge tredjeparter til at foretage lovlige undersøgelser, hvis en kunde eller tredjepart anmoder om sådanne oplysninger.
  3. Vi kan også sende dig mails, med spørgeskemaer, som vi bruger til undersøgelsesformål. Svarene i disse spørgeskemaer bliver delt med vores ledelse og kan bruges i vores markedsføringsmateriale. For tydelighedens skyld skal det nævnes, at du med besvarelsen af spørgeskemaerne giver dit samtykke til, at dine oplysninger kan behandles som beskrevet i denne privatlivspolitik og bruges i markeføringsøjemed.
  4. Vi kan indsamle oplysninger om alle brugere af vores portal i aggregeret form for at opnå en bedre forståelse af brugerne af vores portal som gruppe. Informationerne indeholder dog ingen personligt identificerbare oplysninger.
  5. Vi kan også indsamle oplysninger om dine besøg på vores portal, herunder, men ikke begrænset til, trafikdata, lokationsdata, weblogs og andre kommunikationsdata, samt om de ressourcer du tilgår.
  6. Vi kan også opbevare cookies som nærmere beskrevet herunder.

Sådan bruger vi dine oplysninger

Alle disse oplysninger (“dine oplysninger”) bliver indsamlet og behandlet af SN med henblik på følgende:

  • At holde dig opdateret på nye produkter, opdateringer, nyheder og relevante informationer via e-mail, telefon og eller post.
  • Bortset fra hvor godkendelse er påkrævet, kan vi også bruge oplysningerne til direkte markedsføring, f.eks. via e-mail, messaging-systemer eller telefon. Du kan dog til enhver tid vælge ikke at modtage markedsføringsmeddelelser.
  • At hjælpe os med at skabe, offentliggøre og forbedre det indhold, som er mest relevant for dig.
  • At udvikle og forbedre vores hjemmeside, portal og andre systemer yderligere for bedre at kunne betjene dig.
  • At udføre undersøgelser, herunder statistik- og analyseundersøgelser
  • Generelt at overholde enhver juridisk forpligtelse

4.2 Tredjeparter

Vi bruger leverandører for at gøre det nemmere at bruge dine oplysninger effektivt og sikre dig de bedste tjenester og/eller muligheder. Det er derfor nødvendigt for os at videregive dine oplysninger til tredjeparter. Denne videregivelse finder dog kun sted under følgende omstændigheder:

  • de har ikke tilladelse til at bruge sådanne oplysninger til andre formål. Sådanne modtagere er underlagt kontraktlige krav om fortrolighed og forpligtelser vedrørende databeskyttelse.
  • Hvis det kræves ved lov, deler vi dine oplysninger med statslige eller retshåndhævende myndigheder, hvis vi efter eget skøn vurderer, at vi er forpligtet til det.

4.3 IP-adresser

Vi kan indsamle oplysninger om din computer, herunder eventuelt IP-adresse, operativsystem og browsertype, til systemadministration og for at videregive sådanne oplysninger i aggregeret form til vores annoncører. Dette er statistiske oplysninger om vores brugeres browserhandlinger og -mønstre, og de kan ikke identificere dig eller andre enkeltpersoner.

Hvis din computer deles af andre personer, anbefales det at vælge funktionen “Husk ikke mine oplysninger”, når du logger ud af din konto. Dette fjerner alle oplysninger fra cookien. Du kan afvise at acceptere cookies ved at aktivere den indstilling i din browser, der giver dig mulighed for at afvise lagringen af cookies. Hvis du vælger denne indstilling, kan det imidlertid forhindre dig i at få adgang til bestemte dele af portalen eller at bruge en bestemt funktionalitet. Medmindre du har indstillet din browser til at afvise cookies, udsteder vores systemer cookies, hver gang du logger på portalen. Bemærk, at vores annoncører også kan bruge cookies, som vi ikke har kontrol over.

4.4 Cookies på hjemmesiden

For at give brugerne af vores hjemmeside den bedst mulige brugeroplevelse og fastlægge, om de brugere, der besøger vores site, kan finde det de søger, anvender vi cookies.

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider.

4.5 Her opbevarer vi dine oplysninger

Dine oplysninger bliver gemt og opbevaret i SN’s Database og bliver ikke giver til en tredjepart. De bliver behandlet sikkert og i henhold til denne politik.

4.6 Datasikkerhed

Du er ansvarlig for at behandle dine login-oplysninger til dit brugerlogin og især den adgangskode, vi har givet dig, eller som du har valgt, strengt fortroligt. Du må ikke dele din konto med nogen anden person.

Når vi har modtaget dine oplysninger, anvender vi strenge procedurer og sikkerhedsfunktioner for at forsøge at forhindre uautoriseret adgang.  Vi tager de gængse forholdsregler for at beskytte dine oplysninger under overførslen fra din computer, via internettet, og til vores database. Overførsler er ikke 100 % sikre, og vi kan ikke garantere at personer med ond hensigt kan opsnappe oplysninger på vejen. Enhver overførsel, på nær betalingsvinduet, sker der for egen risiko.

Betalingen med dine betalingskortinformationer sker igennem et krypteret ePay vindue, og følger en ekstra sikker og krypteret forbindelse. Læs mere om deres sikkerhed på www.epay.dk.

Du kan bede os om at slette dine oplysninger ved at sende en e-mail med din sletteanmodning via kundeservice@sikkertnabolag.dk. Du skal imidlertid være opmærksom på, at det kan være nødvendigt at bevare visse af dine oplysninger for at overholde love og bestemmelser, så længe det lovmæssigt tilladt. Du skal samtidig være opmærksom på at det kan have konsekvenser for den fremtidige aftale om abonnement og handel.

4.7 Tredjeparters hjemmesider

Vores hjemmeside kan fra tid til anden indeholde links til og fra hjemmesider tilhørende vores partnernetværk, annoncører og associerede selskaber. Hvis du følger et link til en af disse hjemmesider, skal du være opmærksom på, at disse hjemmesider har deres egen cookie- og privatlivspolitik, og at vi ikke påtager os noget ansvar for denne politik. Undersøg deres politik, før du sender personoplysninger til sådanne tredjeparters hjemmesider.

4.8 Ændringer i denne politik

Enhver ændring, som vi fremover måtte foretage i vores politik, vil blive slået op på denne side og vil erstatte den tidligere version.

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev